Best Download [Fatimah Syarha Mohd Noordin] ☆ Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul || [Historical Fiction Book] PDF ¿


  • Title: Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul
  • Author: Fatimah Syarha Mohd Noordin
  • ISBN: 9789675102400
  • Page: 235
  • Format: None

  • Novel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati hati dalam menetapkan pasangan hidupnya Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat Berkat kesabaNovel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati hati dalam menetapkan pasangan hidupnya Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul Sumber Telaga Biru
    Fatimah Syarha Mohd Noordin
    Dilahirkan pada 17 Oktober 1984 di Terengganu Mendapat pendidikan awal di Sekolah Bukit Apit, Sekolah Bukit Diman, S.M.A Mahmudiah dan S.M.A Atas Sultan Zainal Abidin dalam aliran Thanawi Berkelulusan UIAM jurusan Kulliyyah Ilmu Wahyu Sains Kemanusiaan, pengkhususan Fiqh Psikologi Karya pertama beliau ialah PETUA MEMBUAT ORANG JATUH CINTA bersama Dato Dr Mohd Fadzilah Kamsah Haji Muhammad Zakaria Beliau menjadi ko editor ANAKKU HEBAT ANAKKU SOLEH Novel beliau MAWAR BERDURI memenangi tempat ke 3 Sayembara Novel Remaja sempena Jubli Emas DBP 2006 Gadis yang menjadikan Lailahaillallah Muhammadurrasulullah sebagai prinsip hidup ini amat menitik beratkan nilai nilai keindahan agama dalam penulisannya Dari kulit belakang novel Tautan Hati


    Commentaires:

    Plainqoma
    Masa mula-mula beli buku ini ingatkan buku pasal motivasi rupa-rupanya novel pendek berunsur motivasi.Kalau pernah baca "Denyut Kasih Medik" ini adalah kisah isteri doktor Muslih iaitu Qaniah. "Aku mencintaimu kerana agamamu, jika hilang agamamu, hilanglah cintaku padamu"Menceritakan kisah Qaniah yang amat diminati oleh kaum Adam yang seringkali menyatakan keinginan untuk menyuntingnya sebagai teman hidup. Lamaran demi lamaran ditolak kerana solat Istikharah dan musyawarah kurang menyakinkan Qan [...]

    Zuraimah Ismail
    Membaca buku ini, rasa jauhnya level iman aku dan watak wanita ituMembaca buku ini, rasa jauhnya 'baitul muslim' yang kuidamkanMembaca buku ini, aku rasa bersalah dengan semua org yang aku sayangMembaca buku ini, aku memang menangis, tangisan keinsafanBetapa banyak peluang yang telah aku lepaskandan kini,ku harap ianya belum terlambatUntuk ku mula kembali.da fitrah diri manusia yang sebenarnyaYa Allah, hanya Engkau yang mengetahui kesan pembacaanku kali iniYa Allah, hanya Engkau yang mendengar r [...]

    Fadilah Tahir
    Buku ini membuatkan aku memasang impian menjadi sepertinya, solehah sepertinya, suami yang soleh didapatinya semuanya membuatku membina impian setinggi langit tanpa menyadari diri ini punya iman yang sedikit cuma. Ku kira mungkin belum terlambat untuk ku berjodoh dengan yang soleh seperti yang didapati Qaniah itu. Sebab Allah pasti menemukan kita dengan apa yang kita ada. Allah itu maha adil. jika solehah diri kita, InsyaAllah soleh lah separuh dari jiwa kita ituKu hanya mampu memperbaiki diri d [...]

    Siti Izzati
    Pemilik hatiku selepas ALLAH dan Rasul adalah suamiku yang sahbuku nie memang bagus sebagai peringatan untuk gadis,perempuan,wanita islam agar menjaga adab pergaulan dengan lelaki asingAllhamdulillah,lega rasenye lepas baca buku nie sebabnye?lega sebab hati ini tak pernah dimiliki oleh sesiapa selain ALLAH dan Rasulharapan,agar ia kekal tak dimiliki sebelum waktunya

    Wan Siti Fairuz
    Dari lubuk nurani, syukur buat Ilahi,rahmatnya melimpah tak bertepi,terjalin mesra dua hati,mendamba cinta hakiki,moge kekal ke firdausi(nukilan Fatimah Syarha dari bukunya pemilik cintaku)

    حزا ليني
    My first impression : cloud nine :)This book is the first of my read of its kind. A muslimah love story that gave insights of how a real Islamic way to be in love and in marriage. We all have been exposed to be in love like how everybody does but we were never taught or told, how beautiful marriages and being in love after marriage are in the Islamic way. Sweet, pure intentions and enveloped with the love of Allah. When we have good faith with Allah, we just don't have to worry how to find our t [...]

    Nanadhoi
    Habiskan dalam masa beberapa jam.Bila baca, rasa seolah-olah baca diari penulis sendiri.Sepanjang membaca, perasaan kagum tak hnti-henti,asyik tersenyum.Bahagia sungguh rumahtangga mereka,kerana menghidupkan sunnah sunnah baginda Rasulullah SAW.Hingga kini, aku masih tertanya-tanya,masih adakah lelaki seperti Dr. Muslih yang begitu rapi menjaga pergaulannya dengan kaum wanita.Tidak bersms, tidak mengutus emel.Ah,Qani'ah pun tak kurang hebatnya,kuat menghadapi ujian,dalam dunia penuh godaan. Maka [...]

    Aisyah Safiee
    subhanallahwanita solehah itu sebaik-baik perhiasan di dunia ini. tidakkah setiap lelaki menginginkan wanita solehah sebagai pasangan hidupnya? hormatilah wanita-wanita ini dengan cara yang sebenarnya "bantu"lah antara satu sama lain untuk menjadi hamba Allah yang soleh dan solehahsah hati membaca buku ini

    Ummu Ulya
    membaca buku ini seolah-olah membaca seluruh diary hidp penulisnyadari kehidupan bujangnya n bagaimana Allah aturkan jodoh yg terbaik buatnya!!dapat menjadi panduan buat yg masih single utk menjadi yg terbaik agar dijodohkan dengan yg terbaik dan juga utk yg telah berumah tangga agar mempraktikkan nilai2 murni didalam kehidupan berumah tangga :)

    Nur Fatin Atiqah
    Jangan dipandang sebelah mata ketipisan buku ini, sesungguhnya ia memberikan sebuah panduan dan motivasi buat ummah. Terus diri ini berkobar-kobar ingin membentuk jati diri seorang muslimah nan sejati. Buat jodohku kelak, insya ALLAH :')

    Ctriko
    Subhanallah. Setinggi-tinggi penghargaanku dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada penulis hebat ini kerana telah berkongsi ilmu dan berjaya menghasilkan bingkisan yang cukup lengkap dan sempurna tidak kira untuk gadis remaja, wanita, isteri, ibu, lelaki bujang, suami atau ayah. Banyak ilmu dan maklumat berguna yang aku perolehi setelah membaca bingkisan cinta ini. Pendapat peribadi aku, karya ini antara bingkisan penulis yang memberi kesan yang amat mendalam dalam jiwa aku. Alhamdul [...]

    Hafilah Mohamed
    Truly, a good read and beyond my expectations. Berdakwah dalam berbentuk cerita adalah sesuatu yang sangat menarik. Banyak perkara yang telah saya belajar dari buku ini, terima kasih Ustazah Fatimah Syarha. Antara nukilan dari karya ini yang mengetuk jiwa saya:"Kalau suka, jumpalah ibu bapa. Sayangnya, tiada yang berani, tanda tak bersedia. Kalau tak setia kenapa nak bercinta? Bukankah itu pintu zina semata-mata?""Jika kau belum berkahwin, kejarlah Allah SWT sebelum mengejar cinta lelaki. Tanpa [...]

    Zimah
    Pemilik Cinta Setelah Allah dan Rasul mengisahkan tentang perjalanan penulis mencari cinta yang membawanya lebih dekat dengan Cinta kepada Rabbnya. Sesuai dibaca oleh mereka yang sedang merancang untuk mendirikan mahligai cinta ataupun melayari bahtera rumah tangga dalam usia yang muda. Sesuai juga dibaca oleh mereka yang sudah pun berkahwin di usia yang sangat muda. Kisah percintaan penulis dan suami doleh dijadikan pengajaran kepada kita semua.

    Mimosa
    A short story about Qani'ah & her husband, Dr Muslih.Perjalanan cinta y diberkati y ptut dicontohi.'Jodoh utk mu adalah pilihan. Pilihan ttg sesusuk peribadi dan akhlak y mdampingimu. Nama si dia tlh pn tercatat di lofmahfuz utk mu, namun peribadinya dtentukan oleh peribadimu. Allah akn mjadikannya kufu pd kebiasaannya. Jika kau mngimpikan peribadinya soleh, soleh & solehahkanlah dirimu' -Qani'ah-

    Fariz Danial
    Dirakemen oleh Mad Shah. walaupun nipis tetapi isi buku ni berjaya menyampaikan dengan sebuah cerita yang sangat tersirat maksudnya.Aku tak tahu mengapa aku terasa sedih bila baca buku ni, rasa diri ini belum cukup layak lagi bila dipertanggung jawab sebegitu. Hidup ni bukan sekadar bercinta sahaja, tapi diri kita sendiri tu kena banyak improve kalau nak bercinta. Layakkah kita kalau kita memilih orang yang soleh/solehah tetapi diri kita tu masih lagi teruk ?

    Putra Aatif
    buku ini amat menarikleh sy katakan bahawa buku ini merupakan buku "kisah cinta" yg sgt2 menarik dan menyentuh jiwa. selain itu, beberapa sisipan info atau maklumat yg telah diselitkan dlm buku ini menjadikan nya sebuah buku yg ringkas dan padat kepada yg ingin bercinta, sedang bercinta, dan yg seangkatan dengannya sy syorkan anda dapatkan buku ini sebagai inspirasi sampingan(coz yg utama semestinya AL-Quran)

    Sn Hakimah
    buku ni sangat menarik dan tidak memboringkannyak unsur-unsur kebahagiaan rumah tangga yg diterapkan.buku ni juga menyelitkan cara hidup islam dan batas pergaulan antara bukan mahram yang perlu dijagary interesting sebab banyak sunnah Rasulullah s.a.w yang diamalkan oleh watak dalam novel ini :)

    Dila
    tulisan ini seperti diari seorang isteri. cerita dari mula bagaimana Qaniah dan suaminya taaruf hingga lah pelbagai cubaan seperti rumah mereka dimasuki pencuri. part yang saya suka adalah time suami Qaniah mengajar isterinya memandu, walaupun Qaniah sesat sampai berjam2, namun suami nya tetap bersabar dan tidak memarahi Qaniah. banyak ilmu yang dikongsikan. bacalah yer.

    FatimahAzzahra
    Aturan Allah itu yang terbaik telah Allah tetapkan di Luh Mahfudz jodoh kita, namun sesuci mana usaha kita untuk memperolehnya. Serahkan seluruh hati dan cinta pada Allah, nescaya yang terbaik akan menjadi pemilik cintanya :)

    Siti Sholihah
    bukan shaja cerita, tapi terselit nasihat dan bimbingan cthnya kewajiban seorang muslim dengan dikuatkan lagi drpd sumber al-quran dan hadith dan operasi yg perlu di lakukan rase nak hadiah je kat kakak kalau dy dah kawin nanti,, hehe .yaAllah sya

    Amal Hayati
    Sebagai seseorang Muslimah yang ingin memperbaiki diri, buku ini telah memberi inspirasi untuk memperbaiki lagi diriku. turut dapat mengintai keindahannya sebuah perkahwinan jika sesuatu keputusan itu dibuat berlandaskan agama. =)

    Izza
    Sebagai PanduanSuri Tauladan yang menarik buat semua pembaca Motivasi kepada setiap pembacanya supaya sentiasa perihatin dengan setiap tindak tanduk yang hendak dilakukan seharianIstimewa buat Adik-adik remaja, pasangan Suami Isteri yang baru berumahtangga ^^,

    Bawang
    bagus buku nih!

    Nurshafiqah Rezduan
    dah banyak kali jugak lah ulang baca. buku ni memang an eye-opener to me. sangat suka dengan cara penulis menggarap buku ni, seolah olah saya sedang membaca diari seseorang :)

    Syik Ishak
    This book makes me feel at ease, nothing to worry about after that. Principles changed.

    Tahirah
    easy-reading, referred to real-living person, applicability - takes efforts (not an easy task)

    Norashida Sabari
    Sgt sayang nak habiskan baca. :)

    Siti Maryam Lukman
    RECOMMENDED TO PEOPLE ALL AGES, preferably those who are getting married!

    Jannah
    buku ini memberi saya erti sebenar tentang cinta

    Mohd Firdaus
    cukup hebat:)

    • Best Download [Fatimah Syarha Mohd Noordin] ☆ Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul || [Historical Fiction Book] PDF ¿
      235 Fatimah Syarha Mohd Noordin
    • thumbnail Title: Best Download [Fatimah Syarha Mohd Noordin] ☆ Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul || [Historical Fiction Book] PDF ¿
      Posted by:Fatimah Syarha Mohd Noordin
      Published :2019-09-24T03:10:09+00:00